← כל הכתבות

מס רווחי הון על נכסים צרפתיים הוסבר

מס רווחי הון בצרפת נקרא 'impôt sur les plus values' ומשולם על מכירת קרקעות או בניינים, מניות ורכוש אישי מסוים אחר. הוא נקבע לפי ההפרש בין מחיר המכירה למחיר הרכישה.

מס רווחי הון בצרפת נקרא ‘impôt sur les plus values’ ומשולם על מכירת קרקעות או בניינים, מניות ורכוש אישי מסוים אחר. הוא נקבע לפי ההפרש בין מחיר המכירה למחיר הרכישה.

אנא מצאו את העדכון האחרון לגבי CGT על נכסים צרפתיים (ספטמבר 2011) לחצו כאן.

לאחר רכישת בית צרפתי, המסים הופכים לפרוגרסיביים עם השנים. בדרך כלל, עד 15 שנה לאחר רכישת הנכס הצרפתי שלכם לא יהיה יותר מיסוי. בכל המקרים, המס הצרפתי מופעל בזמן המכירה במשרדי ה_נוטריון_, ויופחת מתמורת המכירה לפני מסירת הצ’ק. על פי הנתונים האחרונים ב-2011, המס הצרפתי** החל הוא 31.3%. **זה נראה די גבוה אך שיעור המס הזה רגרסיבי. הסכום הזה כולל מס רווחי הון בשיעור של 19%, בתוספת 12.3% של חברות סוציאליות.

אם אתם לא מסווגים כתושבים בצרפת אבל אתם באירופה, אז שיעור המס החל הוא 19%, מכיוון שאין לשלם דמי חבר. לכן זה הרבה יותר רווחי מאשר אם אתם תושבים בצרפת. בנוסף, שיעור המס יורד ל-10% בלבד חמש שנים לאחר הרכישה כפי שאתם יכולים לראות בגרפיקה למטה:

אם אתם מעוניינים לקבל כמה שיותר פטורים, הפטור החשוב ביותר ממס רווחי הון בצרפת נוגע לבית המשפחה. כדי שהמס ייכנס לתוקף, הנכס חייב להיות מאוכלס על ידכם על בסיס קבוע עד למועד המכירה, אם כי אתם לא צריכים לאכלס אותו בפועל בזמן המכירה. ההקלה הזו עשויה להינתן עד שנה, אבל תצטרכו סיבות מתאימות לכך.

איך להימנע מתשלום המס הזה?

אתם פטורים מתשלום מס רווחי הון אם זה היה בית המגורים הראשי שלכם. כדי ליהנות מהפטור הזה, אסור לכם להשכיר את הנכס במהלך תקופת המכירה, או להשאיר בני משפחה באכסון. למזלכם, החוק הצרפתי לא קובע כמה זמן אתם צריכים לאכלס את הנכס כדי שייחשב כבית הראשי שלכם. באופן כללי, מקובל ששמונה חודשים הם תקופה מינימלית כדי שיחשב כבית הראשי שלכם (כדי להימלט מתשומת לב רשויות המס). עם זאת, יש הקלות, כמו כוח עליון (אסונות טבע למשל), העברת עבודה, פטירת בן/בת זוג…

באופן דומה, רשויות המס בדרך כלל מצפות שתגישו הצהרת מס הכנסה ותצטרכו להיות מסוגלים להציג taxe d habitation (מס דיור) על שמכם, כדי שיחשב שזה היה בית המגורים הראשי שלכם. אם אתם גרים בשני נכסים ראשיים כל השנה, באופן דומה תצטרכו לספק עותק של taxe d habitation כדי להוכיח שהמגורים שלכם קיימים. עדיף להודיע מראש למשרד המסים לגבי הנכס שאתם מחשיבים כבית המגורים הראשי שלכם.

להמשך קריאה

כל הכתבות →