תוכנית פינל הישנה
חוק פינל החליף את תוכנית דופלו ב-1 בספטמבר 2014. הקשורה להשקעה בשכירות בנכסים חדשים וישנים, היא מספקת הפחתת מס של 12%, 18% או 21%, בהתאם לתקופת השכירות שיכולה לנוע בין 6 ל-12 שנים, עם אפשרות חדשה, זו של השכרה לאחד מההורים או לצאצא. אתם רוצים ללמוד עוד על תוכנית פינל הישנה? המאמר הזה בשבילכם.

חוק פינל החליף את תוכנית דופלו ב-1 בספטמבר 2014. הקשורה להשקעה בשכירות בנכסים חדשים וישנים, היא מספקת הפחתת מס של 12%, 18% או 21%, בהתאם לתקופת השכירות שיכולה לנוע בין 6 ל-12 שנים, עם אפשרות חדשה: להשכיר את הנכס לאחד מההורים או לצאצא. אתם רוצים ללמוד עוד על תוכנית פינל הישנה? המאמר הזה בשבילכם.
תוכנית פינל הישנה מוענקת בעת רכישת נכס במצב של רעב מתקדם. יש לכבד קריטריונים מסוימים כדי ליהנות באופן מלא מהחוק הזה. כדי לעמוד בדרישות ליתרונות תוכנית פינל, הנכס חייב לעבור שיפוץ, או אם מדובר בבניין לשימוש שאינו מגורים, הוא חייב לעבור שיקום וזאת תחת פיקוח של מומחה בנייה. בסיום העבודות, הנכס חייב לעמוד באותם תקנים טכניים כמו דיור חדש בבנייה.
למה לבחור בתוכנית פינל הישנה? בגלל החיסכון במס שהיא מספקת. היא אטרקטיבית מבחינה פיננסית למשקיעים עם מדרגת מס שולית של 30% או פחות.
אילו נכסים זכאים לתוכנית פינל? נכסים חדשים בבנייה, נכסים במצב השלמה עתידית (VEFA), נכסים בבנייה, נכסים ישנים העוברים עבודות להפיכה לדיור חדש בבנייה, נכסים העוברים עבודות שיקום, מקומות לא מגורים העוברים עבודות המרה לדיור. כמו כן, בניינים בלתי ראויים למגורים שאינם עומדים ב-4 מתוך 15 קריטריוני ראויות למגורים ואלה שאינם עומדים ב-6 מתוך 12 קריטריוני ביצועים טכניים.
כיצד ליהנות מהפחתת מס? הנכס חייב להירכש מאז 1 בספטמבר 2014. לאחר השיפוץ, הנכס חייב להיות מושכר ללא ריהוט לתקופה של 6, 9 או 12 שנים, כדי ליהנות מהפחתת מס של 12, 18 או 21%. זוהי הפחתת מס על מחיר הרכישה של הנכס עם התחייבות להשכרה. הניכוי מחושב באמצעות לקיחת מחיר הרכישה של הנכס שאליו מתווסף סכום עלות העבודות. תקרת ההשקעה היא 300,000 ליש“ט, הניכוי יכול להגיע ל-36,000 ליש”ט במשך שש שנים, 54,000 ליש“ט במשך תשע שנים, או 63,000 ליש”ט במשך שתים עשרה שנים. הדייר חייב לעמוד בתנאים מסוימים של הכנסה וחייב להשתמש בנכס כמגוריו העיקריים.
כיצד ליהנות מחוק פינל הישנה? הנכס חייב להיות במצב של רעב מתקדם. לפני תחילת העבודות, סוכן מנהל המסים חייב להכריז על הנכס כבלתי ראוי למגורים כפי שהוא כדי להיות מסוגל להתחיל עבודות, ומומחה עצמאי (אדריכלים, מודדים טכניים, יועצי הנדסה בתחום הבנייה, מודדים מומחים וכלכלני בנייה) יצטרכו לבקר בנכס כדי לבצע הערכה טכנית. לפני העבודות, הנכס לא חייב לעמוד במאפייני הראויות למגורים הקבועים בסעיף 6 לחוק מס’ 89-462 מ-6 ביולי 1989, ובקריטריוני הביצועים הטכניים של חוק מס’ 86-1290 מ-23 בדצמבר 1986. עליכם גם להשלים מסמך המסופק על ידי משרד המסים, שהוא “אישור לדוגמה המתאר את מצב הנכס לפני ואחרי העבודות”, על ידי מומחה בנייה עצמאי לפני ואחרי עבודות השיקום. בסיום הפרויקט, השיקום חייב להיות קרוב לזה של נכס חדש בבנייה והוא חייב לעמוד בסטנדרטים גבוהים של ביצועים אנרגטיים ולהיות בעל תווי הביצועים האנרגטיים הגבוהים או BBC שיקום 2009.
כמה זמן יש לבצע עבודות לאחר אישור ממנהל המסים? לאחר רכישת הנכס, יש לכם שנתיים לבצע עבודות שיקום ולהפוך מקומות מקצועיים לדיור: “השלמת העבודות חייבת להתרחש לא יאוחר מ-31 בדצמבר של השנה השנייה שלאחר רכישת המקומות או הנכס הנדון.”


