← כל הכתבות

IFI מחליף את ISF ב-2018

הצעת חוק הפיננסים לשנת 2018, בסעיף 12 שלה, קובעת את ביטול ISF (מס ההון על עושר) והחלפתו ב-IFI, או מס על רכוש מקרקעין. ביטול ISF, שנדון במשך מספר שנים, ייכנס לבסוף לתוקף בשנת 2018, אך לטובת מס חדש: ה-IFI.

· עודכן ב־

IFI מחליף את ISF

הצעת חוק הפיננסים לשנת 2018, בסעיף 12 שלה, קובעת את ביטול ISF (מס ההון על עושר) והחלפתו ב-IFI, או מס על רכוש מקרקעין. ביטול ISF, שנדון במשך מספר שנים, ייכנס לבסוף לתוקף בשנת 2018, אך לטובת מס חדש: ה-IFI.

IFI: סולם 2018 וכללי הערכה זהים ל-ISF


ה-IFI הוא מס שנתי שמאמץ את אותו סולם ואת אותם כללי הערכה כמו ISF ב-2018. כך, כדי להיות חייב במס החדש הזה, המסים חייבים להחזיק, נכון ל-1 בינואר של שנת המס, בנכסי נדל“ן בשווי הגדול או שווה ל-1.3 מיליון אירו. הניכוי של 30% על מגורים ראשיים נשאר תקף.

סכום ה-IFI מחושב באמצעות סולם פרוגרסיבי לפי מדרגות מס, כאשר החלק החייב במס הוא הסכום העולה על 800,000 אירו.

טבלה לקביעת המס לתשלום:

חלק מהשווי החייב נטו שיעור החלות (באחוזים)
שאינו עולה על 800,000 אירו 0
עולה על 800,000 ואינו עולה על 1,300,000 אירו 0.50
עולה על 1,300,000 ואינו עולה על 2,570,000 אירו 0.70
עולה על 2,570,000 ואינו עולה על 5,000,000 אירו 1
עולה על 5,000,000 ואינו עולה על 10,000,000 אירו 1.25
עולה על 10,000,000 אירו 1.5

הנה דוגמה שצריכה לעזור לך להבין את חישוב ה-IFI: אם משלם מס מחזיק בנכסים בשווי 4 מיליון אירו, ה-IFI לתשלום הוא 25,690 אירו, מחושב כך:

  • סכום המגיע למדרגה מ-800,000 עד 1,300,000 אירו: (1,300,000 אירו – 800,000 אירו) x 0.5% = 2,500 אירו
  • סכום המגיע למדרגה מ-1,300,000 עד 2,570,000 אירו: (2,570,000 אירו – 1,300,000 אירו) x 0.70% = 8,890 אירו
  • סכום המגיע למדרגה מ-2,570,000 עד 4,000,000 אירו: (4,000,000 אירו – 2,570,000 אירו) x 1% = 14,300 אירו

סה“כ לתשלום: 2,500 + 8,890 + 14,300 = 25,690 אירו


בסיס מס מופחת


בסיס המס של IFI הופחת. מעתה, מס זה יוגבל לנכסי מקרקעין שאינם מוקצים על ידי בעליהם לפעילותם המקצועית. אם החוק יאושר, רכוש נייד כגון מזומן בחשבונות בנק, השקעות פיננסיות, ביטוח חיים, רהיטים, ניירות ערך וזכויות סוציאליות יוחרגו מבסיס המס של IFI.

עם זאת, כדי למנוע ניצול לרעה, הוצבו מספר אמצעי זהירות: מניות בחברות או גופים שבבעלות משלם המס יהיו כפופות לחלק השווי המייצג את נכסי המקרקעין שבבעלות החברה או הגוף. בנוסף, הלוואות משפחתיות שהוסכמו ישירות או באמצעות חברות ביניים לא יוכרו כניכוי, למעט הלוואות בעלות אופי רגיל שניתנו על ידי אבות או צאצאים מסוימים.

להמשך קריאה

כל הכתבות →