המס החדש על בתי נופש בצרפת מוסבר
מס חדש על בתי נופש אושר על ידי קבינט הנשיא סרקוזי ויובא לפרלמנט לתוקף מ-2012 ואילך. המס יפגע בכל מי שבבעלותו
מס חדש על בתי נופש אושר על ידי קבינט הנשיא סרקוזי ויובא לפרלמנט לתוקף מ-2012 ואילך. המס יפגע בכל מי שבבעלותו בית נופש בצרפת ואינו משכיר אותו לטווח ארוך - כך שהוא עלול לפגוע גם בצרפתים הגרים בחו“ל שאינם תושבים לצרכי מס עוד, אם כי לא אם שילמו מס במשך שלוש מתוך עשר השנים הקודמות, מה שככל הנראה יחול על רוב בעלי הנכסים.
עדכון 20 ביוני:
זה עתה הוכרז כי המס המוצע על בתי נופש בוטל.
הנשיא ניקולה סרקוזי ושר התקציבים פרנסואה ברואן לחצו על ידי סנאטורים המייצגים צרפתים הגרים בחו“ל במפגש סוף שבוע והסכימו להוציא את המדד מחבילת רפורמת המס שצפויה לעבור לבית העליון של הסנאט ביום שלישי, על פי העיתון היומי לה אקו.
מקור: רויטרס
זה אמנם לא אומר שהמס לא יחול על נכסים להשקעה כמו חכירות צרפתיות ונכסים המושכרים (רכישה להשכרה).
בעלי בתים שניים בצרפת כבר משלמים שני מסים מקומיים - מס דיור ומס קרקעות - וגם זה יחושב על בסיס ערך השכירות של הנכס.
“בבעלות על בית שני אחד או יותר גורם לאדם ליהנות באופן ישיר או עקיף משירותים ציבוריים מקומיים ולאומיים, כמו המשטרה, מערכת המשפט ותשתיות לאומיות,” אמר משרד האוצר.
רבים חוששים שעם הלירה החלשה כבר, למס החדש הזה יהיה השפעה רצינית על שוק הדיור בצרפת, במיוחד באזורים כפריים יותר. מספר המהגרים שמוכרים כבר עלה משמעותית (הוכפל בפועל בשנה האחרונה) וזה עלול להיות צעד אחד רחוק מדי עבורם.
מכיוון שהמס מחושב על בסיס ערך השכירות (וכך תלוי בגודל ובמיקום הבית) תשלמו יותר אם הנכס שלכם ממוקם לאורך רצועת החוף הצרפתית, בפריז או באחד מאתרי הסקי](/french-alps “apartments in the french alps”). עם זאת, רבים יטענו כי עבור אלה שכבר בבעלותם דיור פרימיום כזה או מחפשים לרכוש באזורים אלה, המס הנוסף לא יהיה יותר מפרוטות, גם אם הוא מגיע לעשרות אלפי ליש“ט.
הצד השני הוא שעבור רוב בעלי הבתים השניים שרכשו נכס אופי באזור כפרי בצרפת (בין אם נורמנדי, דordogne, שאראנט או לימוזין) ערך השכירות לא באמת יהיה גבוה כל כך, ולכן הסכום שתחויבו בו לא יהיה גבוה כל כך.
כדי לחשב את החיובים שאולי תתמודדו איתם, עיינו בעותק של חשבון מס הקרקעות האחרון שלכם. בעמוד האחרון, תחת ‘מס קרקעות - פירוט חישוב הדמיים’, ליד המילה ‘בסיס’ צריך להופיע ערך השכירות של הנכס שלכם. תראו שהמסים השונים שמוטלים על ידי המועצות שלכם מייצרים סכומים הקשורים לערך השכירות הזה. המס החדש יהיה 20 אחוז מאותו ‘בסיס’ או ערך שכירות נומינלי. אז 20 אחוז מהסכום הזה הוא מה שתידרשו לשלם בכל שנה.
אנחנו יכולים להמחיש את הנקודה הזו עם וילה הממוקמת ליד Allemagne en Provence (באלפ-דה-הוט פרובנס), כרגע בשוק ב-577,500 יורו, עם 2 דונם קרקע, בריכה ו-5 חדרי שינה. ה“בסיס” הוא 1914 יורו שהוא ערך השכירות המשוער למשרד המס הצרפתי. הבעלים משלם כרגע מס קרקעות של 1,046 יורו לשנה. המס החדש הזה מסתכם ב-382.80 יורו נוספים לשנה, או 32 יורו לחודש, שזה לא סכום גדול, וזה אזור די רצוי בצרפת, פחות משעה מאקס-אן-פרובנס.
השורה התחתונה היא - המס החדש הזה לא יזיק לכם בכלל, אם כי העיתונים כבר עשו את המיטב שלהם לדווח עליו בצורה סנסציונית. ייתכן שלא נסכים על העיקרון שלו, אך המס לא יזיק לכם באופן דרסטי.
נותרה תקווה שזה אפילו לא יגיע לכך - המס יוטל ללא ספק כמפלה על פי החוק האירופי, למרות שהניסוח ניסה להימנע מהבעיה הזו באומרים שכל מי שבבעלותו בית שני אחראי, גם אם אזרחים צרפתים תושבים בחו“ל…

