מס: הצהירו על נכסי הנדל"ן שלכם עד 30 ביוני!
הדרישה לכל משלם מס להצהיר על כל נכסי הנדל"ן שבבעלותו היא אמצעי חדש שהוצג ב-2023. עד לתאריך האחרון, 30 ביוני, כל הבעלים חייבים להשלים את התהליך באופן מקוון. בסוף אפריל, רשות המסים הודיעה שקיבלה הצהרות עבור 14 מיליון נכסים, מתוך כ-70 מיליון נכסים במדינה.

הדרישה לכל משלם מס להצהיר על כל נכסי הנדל“ן שבבעלותו היא אמצעי חדש שהוצג ב-2023. עד לתאריך האחרון, 30 ביוני, כל הבעלים חייבים להשלים את התהליך באופן מקוון.
בסוף אפריל, רשות המסים הודיעה שקיבלה הצהרות עבור 14 מיליון נכסים, מתוך כ-70 מיליון נכסים במדינה. אם אתם בעלי נכסים, אל תפספסו דרישה זו, שכן קיימות סנקציות עבור מגישים באיחור!
מדוע דרישה חדשה זו?
עם ביטול הארנונה על נכסים המאוכלסים כדירה ראשית, רשות המיסים הצרפתית (DGFiP) זקוקה לכלי חדש לזיהוי נכסים החייבים עדיין במס: דירות משנה ונכסים ריקים.
אנשים פרטיים וחברות, בין אם בבעלות משותפת, עם זכות חיים או באמצעות חברת נדל“ן (SCI), כולם נדרשים להצהיר השנה, ויש לחדש או לעדכן זאת מדי שנה.
תוכן ההצהרה
עבור כל נכס בבעלותך, עליך לציין בדו“ח המס שלך כיצד הוא מאוכלס (דירה ראשית או משנית), האם הוא ריק, מאוכלס ללא תשלום או מושכר לצד שלישי. בשני המקרים האחרונים, יש לספק את זהות הדייר, למעט במקרה של שכירות עונתיות או לטווח קצר. עבור שכירות קבועות, יש לציין את דמי השכירות ללא הוצאות ואת תקופת האכלוס של הנכס (תאריכי התחלה וסיום החוזה).
יש לציין גם את מאפייני כל נכס, וחישוב שטח הפנים שונה במקצת מהנוהג הרגיל: הנתונים שנאספו בתחילה הם אלה של הנוטריונים, הסופרים את כל החללים הסגורים: המטבח והאמבטיה נחשבים כחדרים נפרדים במקרה זה. נדרש גם השטח הכולל, שיש להבין אותו כשטח רצפה ולא כזה המתקבל לפי מפרט חוק קארה.
כיצד להצהיר על נכסיך?
פשוט התחברו לאזור האישי (או המקצועי) שלכם באתר הרשמי למסים וגשו לאפשרות “ניהול נכסי הנדל”ן שלי”. המצב שיש לשקול הוא זה של 1 בינואר 2023.
למרות שהנתונים הידועים כבר לרשות המסים מוצגים מראש, כמו בדו“ח מס ההכנסה, אין אפשרות לבצע תיקונים נדרשים ישירות, אם ישים. יש לשלוח הודעה למשרד המסים, באמצעות מערכת ההודעות הפנימית של האתר או בכל אמצעי אחר.
הסיכונים במקרה של איחור
בעוד שהקנס הקיים כרגע אינו כבד (150 ליש“ט), הסנקציות נותרות לא ברורות ועשויות להתפתח אם לא ייענו מספיק לדרישה.
עם זאת, המגמה הנוכחית היא דווקא לסבלנות, ורשות המסים אף מציינת שכשלון עשוי להיות פטור מעונש אם המצהיר נתקל בקשיים אמיתיים. כל מקרה ייבחן לגופו, באמצעות שיחה מותאמת אישית עם משרד המסים.
צפוי שרוב האיחורים ינבעו מחוסר יכולת לתקן במהירות מידע שגוי, במיוחד לגבי מספר החדרים ושטח הפנים. הדרך הטובה ביותר היא לערער על המידע שמולא מראש באמצעות הודעה, אך לאמת את ההצהרה בכל זאת. משרד המסים יבצע את התיקונים ואתם תשוחררו מהחובה. יהיה זמן לפנות אליהם שוב מאוחר יותר אם יתקבל שומת מס שגויה.


