← כל הכתבות

בדקת את מס הנכסים שלך? עשה מעקב עכשיו!

שנת הלימודים החדשה מביאה איתה דברים רבים, כולל ריקוד המסים המסתחרר. לכן הכנו סקירה מקיפה בנושא זה. צוות Sextant רצה לבחון את מס הנכסים ביתר פירוט, שכן הוא חובה למדי עבור המיסוי. לכן חשוב עוד יותר שתעשה מעקב.

· עודכן ב־

בדקת את מס הנכסים שלך? עשה מעקב עכשיו!

שנת הלימודים החדשה מביאה איתה דברים רבים, כולל ריקוד המסים המסתחרר. לכן הכנו סקירה מקיפה בנושא זה. צוות Sextant רצה לבחון את מס הנכסים ביתר פירוט, שכן הוא חובה למדי עבור המיסוי. לכן חשוב עוד יותר שתעשה מעקב. ראשית, בדוק האם המס לגיטימי ואם כן, בדוק את הסכום. אם לא, נסביר לך כיצד לערער על המס.

מי חייב בתשלום מס נכסים?

בהתחלה זה די פשוט אבל כשמתעמקים זה נעשה קצת מורכב יותר! החדשות הטובות הן שהשוכר נחסך למדי. זה גם הסיבה שכדאי לך לבדוק את הדוח פעמיים במקום פעם אחת.

אז מלכתחילה, בעל הקרקע, נכון ל-1 בינואר של השנה הנוכחית, חייב בתשלום מס נכסים. זה כולל קרקע חקלאית, מטרה נעלה אך לא תחום פעילות של Sextant – אנחנו עובדים רק בנדל“ן. אכן, כאשר הזכות הנהנית הופרדה מהבעלות הגולמית (המונח הטכני הוא חלוקת הבעלות), הבעלים הנהנה הוא שחייב בתשלום מס הנכסים. עם זאת, השוכר חייב בתשלום במקרה של חכירה לטווח ארוך, כלומר בין 18 ל-99 שנים (המונח הטכני הוא חכירת בניין) – כלל זה חל גם על חכירות שיפוץ או בנייה.

במקרה של קופרופרייטרי – שזהו לעתים קרובות המצב בערים – כל בעלים חייב לשלם את מס הנכסים המקומי על כל יחידה שבבעלותו. חריגה קטנה אחרונה: במכירות ב-viager, גם הבעלים הוא החייב.

כיצד מחושב מס הנכסים?

החישוב דומה לזה של מס המועצה; התוצאה הסופית תיקח בעיקר בחשבון את קטגוריית הנכס וכן את שטחו המשוקלל. האחרון יהיה תלוי בין היתר בקריטריונים נוספים כמו מיקומו, שימושו, גודלו וכמובן מצבו. לסיכום, כל המרכיבים הללו יקבלו את ערך השכירות הקדסטרלי.

היכן וכיצד לערער על מס הנכסים?

ראשית, עליך לדעת שעבור נכסים חדשים, אתה פטור ממס הנכסים במשך שנתיים ראשונות. אנשים עם מוגבלות, מעל גיל 75, או שהם מקבלי ASPA, ASI או AAH פטורים גם כן. אם אתה מוכר נכס במהלך השנה והפרופיל שלך מתאים לאחד מאלה שהוזכרו לעיל, עדיין תידרש לשלם מס זה כי התאריך של 1 בינואר הוא הקובע. עדכונים מינהליים לוקחים לפעמים זמן, אז הקפד לבדוק גם בשנה שלאחר מכן. לכל ערעור, אנא פנה למרכז המס המקומי שלך אך זכור שיש לשלם את הסכומים הנדרשים אחרת תיקנס בקנס של 10%. אתה יכול לשלוח מכתב לכתובת המופיעה בהודעת המס או לפנות באופן פשוט יותר לשירות התלונות באתר impots.gouv.fr.

להמשך קריאה

כל הכתבות →