מודאג ממס הרווח הצרפתי? הנה מה שאתם צריכים לדעת עליו
בעת רכישת נכס בצרפת, אף אחד לא צריך לשכוח שערך הנכס שלו ככל הנראה יעלה לאורך השנים עם רווח הון פוטנציאלי שתמיד מתקבל בברכה. מס CGT חל על רווח זה בלבד.
בעת רכישת נכס בצרפת, אף אחד לא צריך לשכוח שערך הנכס שלו ככל הנראה יעלה לאורך השנים עם רווח הון פוטנציאלי שתמיד מתקבל בברכה. מס CGT חל על רווח זה בלבד.
בפברואר 2012 רפורמה במשטר המס בנושא רווחי הון ממכירת נכסים הובילה להכפלת תקופת ההחזקה הנדרשת לפטור ממס ומהפרשות לביטוח סוציאלי: פרק הזמן לקבלת פטור הוא כעת 30 שנה במקום 15 בעבר. הגרסה החדשה של CGT כוללת: – הפחתה של 2% לשנה לאחר 5 שנות בעלות עד 17 שנות בעלות – הפחתה של 4% לשנה במהלך השנים 18 עד 24 – הפחתה של 8% לשנה במהלך השנים 25 עד 30 – אין CGT לאחר 30 שנה
תושבי צרפת אם אתם תושבי צרפת, שיעור המס הוא 34.5%. שיעור מס זה מורכב ממס רווח הון בשיעור של 19%, בתוספת 15.5% הפרשות סוציאליות.
איזה שיעור מס לרווח ההון מנדל“ן שמומש על ידי תושב זר?
שיטת חישוב רווח ההון שמומש על ידי תושב זהה לזו של תושב, למעט שיעורי המס:
• 19% אם התושב הזר הוא תושב לצורך מס במדינה חברה באזור הכלכלי האירופי (מדינות האיחוד האירופי + ליכטנשטיין, איסלנד ונורווגיה)
• 33.3% אם התושב הזר הוא תושב לצורך מס במדינה אחרת ואותה מדינה אינה רשומה ברשימת המדינות או הטריטוריות שאינן שיתופיות (בוטסואנה, ברוניי, גואטמלה, איי מרשל, מונטסראט, נאורו, ניואה, פיליפינים)
• 50% אם התושב הזר הוא תושב או ממוקם במדינה או טריטוריה שאינה שיתופית.
נסיכויות מונקו, אנדורה, פולינזיה הצרפתית, קלדוניה החדשה, סן-פייר ומיקלון, מאיוט אינן חלק מהאיחוד האירופי. שיעור המס באזורים אלה הוא 33.3%.
חוק המימון המתוקן משנת 2012 קובע שהחל מ-17 באוגוסט 2012, רווח ההון מנדל“ן שמומש על ידי תושבים זרים כפוף להפרשות לביטוח סוציאלי (CSG, CRDS …) בשיעור של 15.5%.
פטורים לתושב זר על מס רווח ההון מנדל“ן שלו
הפטור על המגורים הראשיים אינו חל על תושבים זרים (לצורך מס) שמטבעם אין להם את מגוריהם הראשיים בצרפת. הפטור על המכירה הראשונה של דירה שאינה מגורים ראשיים אינו חל על תושבים זרים.
אם אתם תושבים זרים, אתם עדיין יכולים ליהנות מפטור ספציפי על המגורים שלכם בצרפת (סעיף 150 U II 2 לקוד המס הכללי) אם מתקיימים התנאים הבאים: • יש לכם אזרחות של מדינה חברה באזור הכלכלי האירופי או של מדינה אחרת אם מותר על פי אמנת מס. • עליכם להוכיח שחויבתם כתושבי צרפת למס לפחות שנתיים רצופות לפני המכירה. • הנכס שנמכר חייב להיות הבית הראשי שלכם בצרפת. הוא חייב להיות שלכם מאז 1 בינואר שנה לפני המכירה. • המס יכול ליהנות מפטור זה על נכס אחד בלבד.
פטור זה עשוי לחול גם על פקידים ועובדי המדינה המתגוררים בצרפת לצורך מס, אך עובדים בחו“ל.
מס נוסף 2013: בנוסף לשיעורי המס הבסיסיים של מס רווח ההון, החל מ-1 בינואר 2013 שיעור מס נוסף חל גם על רווחים גדולים. הטבלה הבאה מציגה את הסף השונים שבהם מוחל המס הנוסף והשיעורים המתאימים.
| סכום רווח ההון החייב במס מנדל“ן | שיעור מס |
|---|---|
| מתחת ל-50,000€ | 0% |
| מ-50,001€ עד 60,000€ | 2% RECG– (60,000 – RECG) × 5% |
| מ-60,001€ עד 100,000€ | 2% RECG |
| מ-100,001€ עד 110,000€ | 3% RECG – (110,000 – RECG) × 10% |
| מ-110,001€ עד 150,000€ | 3% RECG |
| מ-150,001€ עד 160,000€ | 4% RECG– (160,000 – RECG) × 15% |
| מ-160,001€ עד 200,000€ | 4% RECG |
| מ-200,001€ עד 210,000€ | 5% RECG – (210,000 – RECG) × 20% |
| מ-210,001€ עד 250,000€ | 5% RECG |
| מ-250,001€ עד 260,000€ | 6% RECG – (260,000 – RECG) × 25% |
| מעל 260,001€ | 6% RECG |
| (RECG = סכום רווח ההון החייב במס מנדל“ן) |
דוגמה לתושב EEA (שאינו מתגורר בצרפת):
| מחיר מכירה (אחרי 01 ינו 2013) | €300,000 |
|---|---|
| – מחיר רכישה קודם (בינו 2000) | €100,001 |
| = רווח הון | €199,999 |
| – הפחתה על מספר שנות הבעלות | €40,000 |
| = סך רווח ההון החייב במס | €159,999 |
| מס רווח ההון: | |
| מס הכנסה | €30,400 |
| CSG/CRDS/הפרשות סוציאליות | €24,800 |
| מס נוסף | €6,400 |
| סך הכל | €61,600 |
| רווח הון נקי | €138,399 |
המוכר יקבל מעורך הדין: €100,001 +€138,399 = €238,400
תוכלו גם להשתמש במחשבון הצרפתי הזה כדי לחדד את התוצאות לפי הצרכים שלכם: www.planete-patrimoine.com/Simulateur-Calcul-Impot-Plus-Values-Immobiliere.html
איך משלמים את ה-CGT בצרפת? המס משולם בעת העברת הבעלות על הנכס. פעולות החישוב והתשלום הן באחריות בעל התפקיד המשפטי (notaire) שמטפל בכל (כך תקבלו מחיר נקי בחשבון הבנק שלכם ממנו).
מקורות : www.impots.gouv.fr


