← כל הכתבות

נכסים בצרפת: שנה ליהנות מקיצוץ המסים

מעתה ואילך עליכם להמתין לפחות 22 שנים ולכל היותר 30 כדי להיות פטורים ממס רווחי הון בצרפת על נכס משני או נכס להשכרה

french capital tax gains|French Property

מעתה ואילך עליכם להמתין לפחות 22 שנים ולכל היותר 30 כדי להיות פטורים ממס רווחי הון בצרפת על נכס משני או נכס להשכרה

אנשים שמוכרים בתים שניים או נכסים להשכרה בצרפת ישלמו פחות מס החל מתחילת ספטמבר. סביר להניח שהם יחסכו סכומים מאוד גדולים.

זו בשורה טובה, ובשורות טובות כאלה לא נתקלים לעתים קרובות בענייני מס. החל מ-1 בספטמבר, אנשים שמוכרים נכס משני או דירה שרכשו להשכרה ישלמו פחות מס.

כפי שהכריז נשיא צרפת פרנסואה הולנד ביוני האחרון, הממשלה החליטה להציג הקלות בניסיון להפעיל מחדש את שוק הנכסים. מעתה ואילך עליכם להמתין 22 שנים ולא יותר מ-30 שנים כדי להיות פטורים ממס רווחי הון (המדד הזה לא משפיע על residences principals מכיוון שהם כבר פטורים ממס רווחי הון).

אבל החשוב ביותר, המוכרים ייהנו ממיסוי מועדף למשך שנה; הם יקבלו הנחה של 25% על רווחי הון שלהם. זה לא הכל. לפי הסכומים של Chevreux Notaires, מוכר בית שנרכש לפני 10 שנים שמייצר רווח של 300,000€ עם רווחי הון של 60,000€ ישלם עכשיו כ-12,000€ במס במקום יותר מ-18,000$ לפני 1 בספטמבר.

“זו מצב של כולנו מרוויחים. וזה על רווחי הון הגבוהים ביותר, אלה שמעל 50,000€, שההשפעה של הרפורמה הזו היא הגדולה ביותר” מציין פרנסואה בונטה, עורך דין ב-Michelez. הסכומים האלה מדברים בעד עצמם; הבעלים המאושרים של בית שני ב-Côte d’Azur שנשמר במשך 20 שנים ונמכר תמורת 2 מיליון€ עם רווחי הון של 1.2 מיליון€ יראו את המס שלהם יורד מ-311,400€ ל-123,874€.

מוכר סטודיו של 250,000€ בפריז ייהנה גם כן; באוגוסט, הם היו משלמים יותר מ-36,000€ במס בעוד שעכשיו זה יהיה 23,748€ (בהנחה של רווח הון של 110,000$ ותקופת בעלות של 10 שנים).

מול המוכרים, הרשויות הצרפתיות הציעו הפעם את הגזר במקום את המקל. הן פותחות חלון של שנה למוכרים כדי להקל על השוק תוך הגדלת הכנסות הרשויות המקומיות בו-זמנית. זה חלון אטרקטיבי; בעוד שנה, רשות המס תהיה פחות נדיבה.

לא כולם ייהנו מזה

המדד הזה ייכלל בחוק המימון 2014 שיוצג בסוף החודש. עם זאת, כדי להימנע מהקפאת שוק הנדל“ן בתקופת ההמתנה לפני שהמדד מיושם רשמית, הוא יחול גם על עסקאות שנעשו מ-1 בספטמבר 2013. הרשויות הצרפתיות פיקחו על המדד, עם זאת, ולא כולם יוכלו לנצל אותו. בעלים של קרקעות שעדיין צריכות להיבנות לא מושפעים משינוי המיסוי הזה. לפי התוכנית, אי אפשר ליהנות מהנחה של 25% למשך שנה במכירה לבן משפחה של המוכר או מהעברת ניירות ערך נדל”ן.

האם מוכרים באמת ינצלו את הסדרי המס החדשים האלה? זו אחת מהשאלות שצריך לענות עליהן בחודשים הקרובים, במיוחד על ידי שוק הבתים השניים שכרגע קופא באזורים רבים. בעלים שמחליטים להוריד את המחירים שלהם וכך לאפשר לקונים ליהנות בחלק מה“מזל הפיסקלי” שלהם יכולים ליצור מצב של כולנו מרוויחים.

להמשך קריאה

כל הכתבות →